Pinglan

2012-09-30 @ 14:04:12
Ponnyn som jag och min familj ska besiktiga heter Pinglan. Pinglan är en sto och korsningsponny född år 2005.
Jag har provridit Pinglan en gång och det kändes helt underbart.
 
Så kan man skriva. Lite kort och tråkigt. Nej, idag tänker jag ta steget och utveckla det, både för eran och min egen skull. Jag har somsagt provridit Pinglan en gång. Jag startar med att berätta om just den dagen.
 
Det var en tisdagskväll och pappa hade haft möte i stockholm. Där Pinglan bor ungefär. Pappa skulle åka hem och så skulle hela familjen (Jag, mamma och pappa) åka dit tillsammans. Mamma hämtade mig efter skolan och jag var supertaggad. Det var en tjej i stallet som hade tipsat om Pinglan och innan hade vi bara provridit en Ponny från hästnet. Spännande att prova någon ponny som inte är ute på annons ännu. Mamma och pappa skulle hämta mig utanför skolan när jag hade slutat. När jag sedan kom ut var bara mamma där. Pappa satt i bilkö. Vi åkte och tankade mammas bil, vi tänkte ha pappas bil, men han satt ju i bilkö. Sedan åkte vi mot Rimbo. Vi mötte upp pappa vid en av alla McDonalds och åt varsin hamburgare. Vi åkte vidare och på vägen åkte vi bara fel två gånger, tänka sig vad smidiga vi var. När vi började närma oss så ringde vi till A (ägaren) och fick reda på att vi var framme!
 
När vi klev ut ur bilen vet jag inte riktigt vad jag kände. Jag var pirrig och förväntansfull, det vet jag i alla fall säkert. De hade kört dit Pinglan med transport för att hon stod i ett annat stall och där var det träningar. Jag höll i henne när A tog av henne transportskydden. Hon verkade nästan lite avstängd, men endå väldigt lugn "cool".
Väl inne i ridhuset så började A att rida och det såg mycket trevligt ut. När jag satt upp kändes det lika trevligt som det såg ut när A red. När jag slappnade av gjorde hon det också och när jag spände mig spände hon sig. Jag hoppade sedan lite och det kändes bra. Mycket fina språng.
 
Efter att jag hade provridit alltså flera dagar efter. Hade jag kvar känslan att fan vilken fin ponny. Och nu har vi bokat besiktning den 9 oktober och jag är supertaggad.
 
INGEN BILD
 
 
 
 
 
 
 

Postat av: philippa

Å gu vad kul, ska vi skaffa klubb, ponnier födda 2005 :'D

Kram & lycka till med hästen, eller ni har väll redan köoot henne?! Gick hon igenom besiktningen??

Svar: Nej det gjorde hon inte :/ Har en annan ponny som vi har köpt nu! :')
Linnéa Thelén och Isabelle Fredriksson

2012-10-29 @ 07:58:26
URL: http://ponnymupps.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback