Fivory 22/9-12

2012-09-22 @ 17:32:00
Idag red jag i ridhuset .Mamma var snäll och körde dit mig och fivan .
 
Jag började med att skritta fram på långa tyglar i 10 min i båda varven ,sen tog jag tyglarna och flyttade för skänken la också mycket volter hade ett bra stöd på ytter och lirkade med inner. gjorde även mycket öppnor på långsidan . sen efter ca 15min började jag trava i ett bra och harmoiskt tempo , samma sär som i skritten, gjorde mycket volter och öpnnor på lång sidan. När jag gjorde snett igenom så ökade jag ,det gjorde jag ett para gånger tills jag kände att hon inte blev starka utan höll en bra form i ökade traven ,tills att jag tyckte det satt 100% så fick hon en skritt paus på 2-3min då efter pausen fattade jag en bra galopp med mycket tryck i , i galoppen var hon lite stark imellan åt men då tog jag tillbaks henne . i galoppen gjorde jag mycket serpentiner och volter så att hon släppa i sidorna och slappnade av å hitta en bra rund form som jag fick sen , då när hon fick en bra form så saktade jag av till trav och satt ner red på en ganska stor volt där jag flyttade för inner skänkel kortade ,längde och kände att hon var me på noternai båda varven sen fick hon en ytteligare paus på ca 3min så efter de galopperade jag utan stigbyglar och hittade en bra låg form , på långsidorna ökade jag och kortsidorna kortade jag henne , det fanns inte så mycket man kan sääga HON VAR SUPER FIN, sen travade jag av henne i låg form sedan skrittade jag av henne på låga tyglar i ca 10min tills mamma kom
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback