Fideli på tävling

2012-09-20 @ 10:00:00
Fidel är en ponny som lätt får för sig att stanna. Hon älskar att hoppa men när man gör det minsta fel så stannar hon. Därför är det viktigt att även fast man tycker att hon springer så ska man gasa. Hon tar väldigt korta galoppsprång så det känns som om det går jättefort. Idag på pay and jumpen ska jag verkligen tänka på gasen. Förra gången jag tävlade bestämde jag mig för att jag inte skulle få något stopp. Jag fick det ändå. Men idag ska jag INTE få något stopp. Om jag får det, nej det kommer jag inte att få!
 
Det är så jag måste tänka hela tiden. På framridningen taggar jag inte upp henne, ser bara till att hon är framme för skänkeln. Sen bara lägger jag henne i en bekväm okej form. Så arbetar jag henne så och rider lugnt men BESTÄMT inne på banan.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback