Dressyr med Juvas + lite fega hästar

2012-09-23 @ 19:23:00
Idag har jag somsagt ridit dressyr på Juvas. Mamma började med att sitta upp och efter det så satt jag upp. Mamma hade bara fått honom lite avslappnad och jag fortsatte på den linjen. Började med att göra ett fyrkantsspår och flytta fram och bakdel. Juvas svarade fint på fram men lite sämre bak. Jag red sedan igenom några delar utav lc:1 programmet och red sedan hela programmet två gånger. Jag ska rida honom på fredag också.
 
När jag hade ridit klar så skulle jag och min kompis Hedvig rida en runda som heter Johan's runda. Den är en liten omväg genom skog och mark till stallet. Det gick bra tills vi var nästan hemma. Då ser jag en älg. Det dröjde ett tag men sedan kände hästarna lukten och dom blev lite stissiga. Vi skrittade (Juvas taktade) tillbaka den vägen vi kom ifrån tillbaka till stallet. Vi försökte att få dom att gå den vägen vi tänkte gå eftersom att jag såg att Älgen sprang iväg. Hela vägen tillbaka pratade vi också med höga röster och sjöng lite å så. Hehehe.
Juvas och Pappa vid en uteritt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback