Home from the stable

2011-05-01 @ 17:01:32
Yeeyy! Hahh
Idag i stallet gick det väl sådär.
Nelly var seg och tung i handen, jag fick hålla på ett bra tag innan hon mjuknade, för visst hon gick på tygeln och det såg säkert bra ut, men det KÄNDES inte bra, och vad är det för mening då liksom?
Så jag ställde och böjde Nelly och tillslut blev hon tillräckligt uppmjukad för att jag skulle våga mig på att rida dressyrprogrammet (lätt c:1). Första gången så gick det dåligt, jag red utan stigbyglar och med spö. Sen andra gången gick det något bättre och jag red utan spö och med dressyrläder. Ahhh jag måste verkligen jobba igenom Nelly, men imorgon så ska jag ju rida för åsa, då ska hon hjälpa mig med formen och så ska jag rida egenom lätt c:1 för/med (haha hur säger man ?) henne.
I stallet (innan jag red) så märkte jag att nelly hade jättemycket mugg i vänster fram kota. Usch!
Så efter jag hade ridit fick vi spola rent med något medel. Det blödde och nelly stackarn såg ut att ha ont :(
På hemvägen, vid postlådorna så var det en svart katt. Våran katt Sotis är svart, men det brukar alltid vara en annan svart kisse där. Men jag såg att det var sotis och han hade antagligen bråkat med den andra svarta katten så han fick åka med bilen hem xD
Nu håller vi på och rensar arkivet, plus att vi håller på och total fixar om bloggen! Hoppas att ni gillar den nya stylen som kommer! Även ny textil osv kommer! Allt nytt och fräscht. Vi har även bestämt att vi ska väckla ut alla texter så att dom blir långa och inte korta och tråkiga! Digga dom nya hälsningar skyltarna :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback