Historian om mig och Nelly

2011-03-21 @ 13:00:00
Nu sitter jag antagligen i skolan och jobbar något urtråkigt ämne, men för att ni ska få uppdatering så kör jag på ett tidsinställt inlägg.
SÅ BÖRJADE ALLT
Min dåvarande bästa vän Charlott Häggman Otzhen skulle åka på ett såkallat " riktigt ridläger " ett övernattningsläger. Det ända läger som vi båda kunde gå på var ett 6-dagarsläger, så det fick det.
Innan man får en fast häst som man ska ha hela lägret så får man provrida en häst. Jag fick provrida Nelly och Renaldo men jag Fick Fogerty. Hela lägret gick och det var en tjej som hette Agnes (tror jag) som hade Nelly på lägret. Hon kunde inte rida och Nelly blev inte riden på hela lägret eftersom att Agnes åkte häst. Jag kommer ihåg att vi skulle få hoppa lite högre då så red hon på helt fel sätt så att nelly stannade och hon for av.
Efter lägret så spånade vi på att hyra Fogerty men när vi ringde för att bestämma tid om provridningen så var det så att han redan var uthyrd.
Det gick ett bra tag sen så anmälde vi mig till hoppläger på Karlshem. Då fick vi önska hästar och jag önskade nelly. Jag fick inte henne utan en annan tjej som inte kunde rida - Matilda fick rida henne. Det gick väl okej men hon åkte häst, jag tror inte att hon åkte av nelly någon gång. Jag fick en söt liten b-ponnyvalack vid namn Comet. En hopplektion fick jag hoppa Nelly och det gick super. Aud (hon som driver Karlshem) uppfattade mamma som om att vi KANSKE skulle hyra häst så när det var provridnings dag så fick jag provrida nelly. Då var hon hyffsatt mjuk (alltså seg mjuk om någon förståg om man höll och kämpade så gick hon ner långsamt) men HUUUUUUUUUUUUUUR seg som hellst! Sen så när pappa kom och hämtade mig så fick jag vara kvar långt efter att alla hade åkt och provrida Nelly. (Jag har en del filmer från det som jag skulle kunna lägga upp) då så var hon såååå seg så när man kollar på filmerna så sitter man och smackar.Det var som om man red i seg kola, USCH!
Sen så snackade vi väldigt mycket hemma och vi funderade och bestämde oss för att åka och privrida. Då hängde mamma med och det blev succé (jag har bilder från det) jag provred och mamma tyckte det såg bra ut så vi skrev på kontraktet och fick veta att Nelly egentligen heter Charlott. Vi bestämde att vi skulle hämta henne fredagen den 1 oktober (jag hade studiedag) men vi var tvungna att hämta henne sent på kvällen. Redan lördagen därpå så fick hon gå ut i hagen med sin hagkompis Nova.
Sen har jag ett till minne.... Första dagen red vi ut. Mazze levde fortfarande och vi red förbi deras sommarhage.
Hedvig står och myser i hagen med honom men Julius är närgången. När Julius såg nelly så travade han brevid oss ända ner till hagens slut.
Bild från ridlägret på Karlshem Sommaren 2010
Bild från Hopplägret Hösten 2010
Bild från sista provridningen Hösten 2010
Bild på Nelly och mig när vi hade skrivit under kontraktet Hösten 2010
Nelly i hagen första gången Hösten 2010


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback