Tävlingen

2011-04-03 @ 19:04:03
Okej, jag fick visst bara 53.7% hehe...
Okej, allt började med att jag vaknade klockan halv 6 av att mamma och pappa höll på att stöka runt, alltså dom var nyvakna. Vi äter frukost och tar med och allting som ska med dvs (det vill säga)
Kavaj
Ridstövlar
Programmet
Startlistan
mobil
kamera
hästsläp
nummerlapp
gröntkort
typ mätintyg
och sist men inte minst mamma. Hon hängde med till stallet för att se till att nelly gick på transporten och samtidigt longera Juvas.
Jag hade på mig
Vita ridbyxor
överdragsbyxor
vit polo
fleesetröja
stalljacka
vanliga ridskorna
Sen så tog vi in alla saker i transporten
Sadel
träns
spö
sadelgjord
ryktlåda
godis
grimskaft
handduk
sporrar
hjälm
väst
handskar
och Nelly hade på sig
Svart flistäcke
vanliga skydd
boots
svansskydd
lädergrimma
Vi gjorde iordning Nelly och borstade o kratsade hovar sådär sen så lastade vi. Eller jaa mamma lastade. Nelly gick på nästan direkt och vi åkte iväg.
När vi åkte så snackade jag o pappa lite men inte så mkt mer.
När vi väl kom fram så gick pappa och startanmälde eller vad det heter och jag stog med nelly som var lugn, eller jaa nästan lugn. Sen lämnade vi henne och tittade nästan på Ebba o cavat. Hon kom delad etta med Nicole's lillasyrra (Nicole går i Isabelles pararellklass). Sen gick vi tillbax och jag satte på mig allt osv. Sen tog vi ut nelly och sadla och så började jag rida fram. Hon var seg och sen när det var 7 minuter kvar till start fick vi gå in i collectingring. Jag var inte ett dugg nervös, eller jaa sencool mot vad jag hade förväntat mig.
Sen så när jag red in på banan var nelly suuuuuuuperspänd och skyggade för dommarna. Jag fick lov och rida tre varv på en volt därnere, sen gav dom mig starsignal. Jag red hon tog upp huvudet spände sig och var jätteseg. Sen tänkte jag så mycket på vägen på serpentinerna att jag glömde volten. Så red jag fel en gång. Sen var det jättemånga missar.... Dom tyckte att Nelly sprang för FORT och var jävligt negativa för att nelly nte gick i form.
Det var någon Fanny Franzén som vann den klassen tror jag. Vi åkte hem och här får ni lite bilder.
Men jag är ändå rätt nöjd, det var ju min första dressyrtävling, på Nelly dessutom


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback