Dagen med Isabelle

2011-04-21 @ 19:42:20
Först när Isabelle kom så gick vi upp på mitt rum och plockade ur alla sminkgrejjor hon hade med sig, hennes mamma Annika jobbar ju med såntdär. Annika stannade kvar ett tag och snackade med min pappa. När vi vara uppe på mitt rum så hade vi hårsprays-krig xD Haha daaaaaamp, Issas parfym smakade verkligen INTE gott XD
Sen så åkte vi till stallet, och jag var verkligen jättetrött, jag kände mig nästan febrig eller nåt. Jag red in från hagen på Nelly och så gjorde vi iordning henne snabbt, satte på Isabelles Svarta John Withaker schabrak på sadeln och provade ett flistäcke på Nelly som jag fick, då så fick hon två schabrak av mig, blandannat det som var på tävlingen, då vi hade för få anmälda. Sen så när jag red fram var Nelly jättetrög och ville inte gå fram alls, däremot var hon mjuk. Sen så hoppade jag det högsta på sockerbitarna och sen så skulle jag komma på en studs med tre hinder. Första gången hoppade nelly men hon var tveksam, andra gången så stannade hon tredje gången så åkte jag av då hon stannade på ANDRA hindret ... Sen så stannade hon igen, då hoppade Jens upp på Nelly och då hoppade hon, mycket tveksamt första gången och andra gången bra. Sen när jag hoppade upp igen så bestämde jag mig, och jaa jag REEEED :D Sen så flöt det på helt okej. Isabelle fick rida och vi fick snurra stiglädrerna två gånger och ha på hålet längst upp xD Sen red Isabelle och det såg jättebra ut, Nelly är inte lätt och få i form, så det var bra att Isabelle inte sågade ner henne utan lät henne vara (y) Medans Isabelle red Nelly så fick jag skritta av Juvasen :)
När vi kom in i stallet så fick Isabelle borsta medans jag tog hand om alla grejjer. Sen blev det fika o sen gick vi och betade Nelly. Där blev det en del jättefina bilder! :)
När vi kom hem igen så bytte vi om till klänningar och sminkade oss. Vi sminkade noggrant och sen så skulle vi fota med vit vägg som bakgrundsbild, det blev jättefina bilder, främst på Isabelle men deet var faktiskt några som var okej på mig med. Det är MIN åsikt, tyck vafan ni vill men kommentera inte det. Det var som att någon "Nico" hade kommenterat att hon tyckte att Kirsthi var sååååååå mycket finare än nelly och att hon eeeeeeeelskade våran blog, asså vafan. Efter egofotningen så åt vi kvällsmat och sen så fick Issa en tröja av mig som e förliten, sen gick vi ut och hoppade hinder o fotade en massa, väljer ut dom bästa bilderna nu!
Vi hade jätteroligt, och vi är verkligen bästavänner :)<3 Såååå lika varandra


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback