Bokat ridhus

2011-04-10 @ 21:14:55
Först, nör jag värmde var Nelly seg och stel och jag blev faktiskt lite sur på henne. Hon är sååååå himla envis! :O Sen så hoppade vi titthinder. Det gick bra, vi hade en speciell bana som var lagom svår. Nelly hoppade inte så fint som hon brukade och jag var inte lika vaken, sen så kom mamma då fick jag order om att korta stigläderna och vara mer lätt i sitsen. Så då hoppade jag en oxer som Nelly rev för att jag störde henne och sen en kombination där Nelly tvekade för att hindrerna va lite läskiga + att jag störde henne. Men då så kom jag på det och tänkte på det som mamma hade sagt och då hoppade Nelly JÄTTEFINA runda härligt mjuka språng som man bara drömmer om, och på kombinationen så tvekade Nelly inte över huvud taget:)
Sen va jag i stallet med mamma till kl fem, då hände lite saker. Jag fixade skydd o putsade sadel o träns, borstade på nelly och körde lite korta inkallningar och att hon ska backa när jag går breve henne, det gick suveränt!
Sen så gick jag och fotade småhingstarna, dom e såååå söta! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback