Baka

2011-04-16 @ 10:17:34
Godmorgon!
Nu så här på morgonen så har jag bakat en snabb sommarkaka. Den fick vi lära oss på hemkunskapen i skolan och jag kan receptet utantill.
Jag ville göra kakan själv men mamma kom naturligtvis och hjälpte till. Nu är kakan ute ur ugnen och står och blir kall. Jag själv håller på och forskar om hur jag ska få in låtar på min iPod xD
Idag så ska jg och pappa rida ut, men sen är det stallmöte och då så ska jag (förhoppningsvis) vara kvar medans mamma är på det mötet. Sen ska hon fixa med grejjer enligt henne själv så då får väl ja ha en såndär rolig dag i stallet :)

Snabb Sommarkaka

Ingrediencer
2tsk bakpulver
4dl vetemjöl
1dl Strösocker
1tsk kardemumma
2dl mjölk
75g smält smör

Sätt ugnen på 200 grader.
Blanda ihop dem torra ingrediencerna.
Smält smöret och blanda i det smälta smöret och mjölken.
Pytsa ut jämt fördelat i en form.
Ha i ugnen i 30 min.
Smaklig måltid

Kakan smakar verkligen gudomligt. Lite som en sockerkaka men ändå inte alls



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback